Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Leo en Marja Loon - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Leo en Marja Loon - WaarBenJij.nu

Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

06 Maart 2014 | Vietnam, Hanoi

Lieve mensen,
Ik zal proberen een stukje te plaatsen via de mobiel...we hebben nu 2 dagen Hanoi verkend: een drukke, maar interessante stad: tempeltjes on Chinese stijl, straatverkopers en veel scooters! Maar ook een museum o er de Vietnamese vrouwen, heel modern gestyled.....ik heb 24 uur niet geget
.en omdat mijn buik wat opspeelde, maar het is rustig gebleven gelukkig! Morgen gaan we met een excursie mee naar Halong Bay: we gaan dan op een boot slapen en langs de karstrotsen varen....wezijn benieuwd! Ondanks het matige weer tot nu toe (grijs en een miezerregentje, maar niet koud) genieten we! Dat mooie weer komt vast nog wel! Alle goeds voor iedereen thuis! Veel groetjes, Leo en Marja

  • 06 Maart 2014 - 11:20

    Rianne:

    Ha Mar en Leo,

    Op een boot slapen? Nou, aan avontuur ontbreekt het niet.... En wat zijn karstrotsen? Of is dat een typefoutje? Nou ja, ik hoor het later wel. Ik hoop voor jullie dat het weer snel een beetje opknapt. Gelukkig is het niet koud bij jullie, maar een zonnetje doet altijd wonderen... toch?
    Heel veel plezier en een mooie reis verder!
    Florence en ik zijn gisteravond teruggekomen uit Amsterdam. We hebben het tropenmuseum bezocht en lekker gewinkeld. Leuk, hoor! Zoooo lekker een beetje vakantie!
    Genieten jullie ook lekker en tot over een paar weekjes.... Rianne

  • 06 Maart 2014 - 12:07

    Cor En Monika:

    Hallo Marja en Leo,

    Mooie reisverslagen uit een ver land. Aantrekkelijke avonturen beleven jullie. Zeker al veel foto's gemaakt, we zijn benieuwd. En zwemmen in de rivier Leo, tussen de krokodillen? Lijkt me niet aantrekkelijk daar, liever een zwembad. We wensen jullie een goede vaart en geniet er verder van.

  • 06 Maart 2014 - 12:57

    Frans:

    Hoi Marja en Leo,
    Klinkt goed allemaal, gelukkig viel het mee met dat virus! Karstrotsen klinkt interessant idd, of heb je last vd automatische spellingscontrole op je mobiel ? :->
    Hier is de lente helemaal door gebroken, alleen vanwege werk niet heel veel van kunnen genieten nog.
    As weekend zijn we weer in Middelburg en gaan we oa naar de verjaardag van Reinier. Zaterdag eten we met Marlinde bij mama. Zondag weer flink aan de studie, heb inmiddels examen aangevraagd voor 1 mei. Geniet van jullie vakantie !!
    Frans

  • 06 Maart 2014 - 14:02

    Petra:

    Ik weet wel wat karstrotsen zijn hoor Rian. Je hebt toch wel eens gehoord van het Karstgebergte in China? Volgens mij is dat van een soort kalksteen of iets van druipsteen met allerlei vormen enzo. :-)
    Afijn, we horen het nog wel van de echte kenner.
    Vervelend Mar dat je last had van je buik, tóch teveel loempia's gegeten?
    Het is hier inderdaad prachtig weer, ik ben lekker vrij dus kan er ook van genieten (sorry Frans ;-) )
    Ik zal wel wat zon die kant op sturen...
    Tot schrijfs!
    XXX Petra

    Ps: Leo, je gaat toch niet echt tussen de krokodillen zwemmen hè?


  • 06 Maart 2014 - 16:21

    Regina:

    Hallo lieverds,
    Jullie houden ons goed op de hoogte - leuk! Ik kom zojuist weer thuis; 't is inderdaad mooi zonnig hier. Hopelijk bij jullie nu ook! En ik hoop ook dat je verder geen last krijgt van zo'n stom tropisch virusje.
    Gisteren moest ik weer naar het ziekenhuis voor een oog-injectie. In de wachtruimte waar de aardige zusters al oog-druppelend rondgingen kwam ik naast een lot- en leeftijdgenote terecht, met wie ik onmiddellijk in een geanimeerd gesprek gewikkeld raakte. Een gezellige vrouw, die uit Haarlem kwam. Die stad is mij goed bekend natuurlijk; ik woonde er in de buurt, was er op de middelbare school geweest en kwam er vaak voor familiebezoek, voorstellingen en winkelen. Meteen een klik dus; zo'n vrolijke boel dat de zusters dachten dat we oude vriendinnen waren.
    Na afloop van de behandeling voerde Ria me met m'n afgeplakte oog weer veilig naar huis, waar we onszelf beloonden met een heerlijk stuk roomvlaai bij de koffie (de dag tevoren gekocht onder het motto: na het zuur komt het zoet.....)
    Na de lunch verdween Ria weer. Omdat de verdoving inmiddels was uitgewerkt ging mijn oog flink pijn doen, maar je weet: ik heb mijn Book Sense als afleiding! Ik had er een paar interessante boeken opgezet, o.a. een van Rosita Steenbeek (die ken jij ook goed, hè Marja; dit was "Thuis in Rome." Mooi!
    Ik heb nu eens een persoonlijker stukje geschreven omdat ik zag dat jullie andere correspondenten dat ook deden; dat is voor jullie ook veel leuker om te lezen dan die saaie reacties die ik eerst stuurde, dacht ik.
    Ik ben benieuwd hoe de bootreis bevallen is! Lukte het slapen aan boord?
    Nog heel veel moois en fijns gewenst! En ook heel veel liefs van mama.

  • 08 Maart 2014 - 19:27

    Nelleke:

    Hi!

    Ontzettend leuk om jullie reisverslagen te lezen!
    Hoe was het op de boot? Het Karstgebergte in China is adembenemend mooi, als het daar ook zo mooi is zullen jullie het vast super hebben! En gaat het al beter met je buik Marja?

    Hoe zijn de Vietnamezen? Zijn ze vriendelijk? En zijn er veel toeristen?

    En hoe is het eten daar?

    Ik ben heel druk met de opvoeding van Vincent mijn hond. Hij is zoooo lief maar ook soms zooo stout maar ja het is een pup, dat hoort erbij. Ik zit inmiddels ook op een cursus met hem. 6 weken lang 2x per week. Best wel pittig maar erg leuk!

    En moeder van Marja, mevrouw van Noort, hoe gaat het nu met u? Heeft u al wat minder pijn? Wat gezellig dat u die vrouw heeft ontmoet! Zo zie je maar, op de gekste momenten ontmoet je de leukste mensen!

    Het is heerlijk weer in Nederland. Hopelijk krijgen jullie in Vietnam ook snel mooi weer! Een zonnetje erbij maakt alles toch net wat mooier. Maar helaas hebben we dat niet voor het zeggen.

    Heel veel plezier weer met alles!

    Veel liefs!

    Nelleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Vietnam

We gaan backpacken en trekken van Noord naar Zuid.

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2014

Weer thuis!

25 Maart 2014

HCM City

20 Maart 2014

Ho Chi Minh City

14 Maart 2014

Hoi An en verder...

11 Maart 2014

Hoi An
Leo en Marja

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 1827

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 28 Maart 2014

Vietnam

Landen bezocht: