Sapa - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Leo en Marja Loon - WaarBenJij.nu Sapa - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Leo en Marja Loon - WaarBenJij.nu

Sapa

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

04 Maart 2014 | Nederland, Vlissingen

Lieve mensen,

We hebben net weer een prachtige wandeling achter de rug tussen de rijstvelden bij Sapa!
Vandaag was het wel wat mistig helaas en dus niet zo warm, maar wel lekker om te lopen.
Voor de foto's hoopten we natuurlijk wel op een zonnetje en dat zagen we af en toe...
Gisteren was wel een zonnige dag en toen hebben we ook een dorpje van de lokale Hmong bezocht: schilderachtig.....Er was ook een prachtige waterval en we hebben er gepofte aardappel gegeten in een lokaal tentje.
's Avonds heerlijk gegeten in een Vietnamees tentje met een duidelijk Franse inslag. We zitten er nu weer en de Franse muziek klinkt gezellig op de achtergrond...
Vanavond gaan we met de nachttrein terug naar Hanoi, we worden zo al opgehaald door een minibusje om naar het station in Lao Cai te gaan. Daar hebben we dan nog alle tijd om een hapje te eten...
Het bevalt ons prima hier, we genieten!
We hopen dat het met jullie thuis ook goed gaat.

Heel veel liefs en groetjes van Leo en Marja en tot de volgende keer!

• 04 Maart 2014 - 09:59

Rianne:

Lieve Mar en Leo,
    Wat is het leuk om zo mee te lezen met jullie reisverslag. Zo hebben de thuisblijvers ook een beetje het idee op reis te zijn ;) Erg mooi, hoor!
    Fijn dat jullie genieten en dat er onderweg ook nog iets acceptabels te snaaien valt... ook niet onbelangrijk!
    Heel veel plezier verder, hou ons vooral op de hoogte en tot gauw weer. Zo, en nu snel met Petra afspreken, die kan me precies vertellen waar jullie uithangen met alle topografische details van dien. Erg handig... maar waar is eigenlijk ons afspreekschema gebleven?!?!

Nou ja, vandaag en morgen zit ik toch in Amsterdam. En donderdag ga ik een dagje welnessen met Floor in de sauna. Daar kom ik Peet ook al niet tegen..... Groetje en liefs van Rianne

• 04 Maart 2014 - 11:34

Regina:

Hallo lieve reizigers,
    Jullie gaan nu dus weer richting Zuiden - daar zal ook wel weer veel interessants te zien zijn! Mooi dat jullie ons op deze manier op de hoogte kunnen houden van jullie belevenissen.
    Veel liefs en tot de volgende keer! Mama.

• 04 Maart 2014 - 22:12

Petra:

Ha die Mar en Leo!
    Tsja, ik had natuurlijk eerst jullie reisverslag moeten lezen voordat ik via de app allerlei vragen ging stellen! :-)
    Nog 1 vraagje: wat zijn de lokale "Hmong"? (De oorspronkelijke bewoners ofzo?)
    Hopelijk slapen jullie een beetje in de nachttrein. Zijn die daar over het algemeen wel comfortabel of is het meer een kedengkedeng idee? (oei, ik vrees het laatste)
    Bij ons is alles ok hoor. Morgen en overmorgen lekker vrij en het schijnt mooi weer te worden, dus dan kan ik weer eens wat in de tuin wroeten!
    Rian, over welk afspraakschema heb je het??? En wat doe jij in Amsterdam? Wel leuk hoor.
    En inderdaad, die sauna sla ik maar een keer over..
    Mar en Leo, geniet maar lekker verder.
    Leuk dat je af en toe wat plaatsen noemt, want dan kunnen we hier de route ook een beetje volgen.
    Groetjes en tot de volgende keer maar weer!
    xxx

• 05 Maart 2014 - 09:54

Jeanine:

Leuk om mee te lezen hoor! Veel plezier en een goede reis de komende dagen.
    Liefs Jeanine