Hoi An en verder... - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Leo en Marja Loon - WaarBenJij.nu Hoi An en verder... - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Leo en Marja Loon - WaarBenJij.nu

Hoi An en verder...

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

14 Maart 2014 | Vietnam, Hoi An

Lieve mensen,

Fijn om al die leuke reacties te lezen!
We hebben net de rest van onze reis in grote lijnen gepland: morgen wordt een dagje treinen naar Nha Thrang met de dagtrein.
Daar blijven we dan een dagje, niet echt voor het strand, want daarvoor is het toch wat te fris, maar wel voor de bezienswaardigheden.
Daarna reizen we door naar Dalat in het binnenland en vandaar gaan we door naar Ho Chi Minh City.
Het was wat uitzoekwerk, maar uiteindelijk wat het in ons hotel zo geregeld. Toch wel handig....
We hebben vandaag de bezienswaardigheden van Hoi An bekeken: zeker de moeite waard.
Het weer is wat wisselend, maar we lopen nog lekker met onze zomerkleding aan, dus het is wel prima.
We gaan zo nog een stukje fietsen over het platteland, wat hier erg mooi is en daarna genieten van ons laatste avondje in dit leuke plaatsje.
Het is vooral 's avonds heel sfeervol met overal lampions die branden.

Heel veel liefs en alle goeds voor iedereen!

Leo en Marja

• 14 Maart 2014 - 11:11

Regina:

Hallo lieve Marja en Leo,
    Even kijken of er weer een bericht is van jullie..... en ja, daar is er een! Fijn dat jullie de verdere reis (na wat gezoek) zo goed konden plannen in het hotel. Dat is toch wel heel handig met die moderne communicatiemiddelen!
    Heb je al veel foto's gemaakt van al die bezienswaardigheden?
    Een dochter van Marina gaat deze zomer met man en dochter ook naar Vietnam - ze is heel benieuwd hoe 't daar zal zijn!
    Ik ga nu naar de stad, want 't is goed boodschappen-weer.
    Een fijne reis verder gewenst, en veel liefs van mama.

• 14 Maart 2014 - 14:06

Rianne:

Hoi lieve Mar & Leo,

Wat leuk dat het zo goed lukt om ons allemaal op de hoogte te houden tijdens jullie reis! Leve Wifi, hahaha. Jullie verslagen zijn interessant, de foto's mooi die we zo af en toe via de app krijgen. Ik hoop echt dat er nog mooie weken aan komen (met steeds meer zonneschijn!). Ik ben echt benieuwd naar jullie verhalen. En dan dat fietsen, lukt dat een beetje?? (ik krijg dan zo'n beeld van Leo op een Vietnamese fiets, hahaha, zit hij dan niet met z'n knieen tegen z'n oren? ;) Of hebben ze ook fietsen van Leo's formaat?

Hier gaat alles ook ok. Precies zoals je moeder schrijft: vaak lekker zonnetje, maar soms trekt het dicht en dan is het verradelijk koud. Vanmorgen dikke mist. Het is nog niet echt voorjaar, hoor! (maar we mogen niet klagen).

Ik ben druk aan het werk en de eerste week na de vakantie is weer omgevlogen. De komende weken zien er niet rustiger uit: veel werk en allerlei bezoeken aan tandartsen, ortho, brrrr..... Niet fijn!

Veel liefs en tot gauw, Rianne xxxx (en de rest)

• 14 Maart 2014 - 14:52

Jeanine:

Dag lieve Marja en Leo,

Leuk dat we zo berichtjes van jullie kunnen lezen van zo ver weg. Goed te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben en veel zin. Veel foto's maken hè, ik kom ze graag weer een keertje bij jullie bekijken.
    Veel plezier daar! Lieve groeten, Jeanine

• 14 Maart 2014 - 21:47

Petra:

Hooooi!

Zo, ik heb weer even wat opgezocht, ik las de Da Lat op 1500 meter ligt en dat het daar dus koeler is dan in de rest van Vietnam (wat een verademing kan zijn tijdens je reis.... ;-)
    Maar ik denk dat dat wel meevalt, want vanaf dinsdag wordt het daar rond de 30 graden en droog.
    In Ho Chi Minh rond de 35 graden en ook zonnig/droog.
    Je ziet, het wordt steeds warmer. Tegen de tijd dat jullie naar huis moeten, snakken jullie naar wat verkoeling!

Ja, ik zou Leo ook wel eens op zo'n fiets willen zien. Stuur maar eens een fotootje door hoor, haha!

Veel plezier in de trein! (lijkt mij erg leuk, overdag althans)
    Tot schrijfs,
    xxx Petra

• 15 Maart 2014 - 08:14

Henk:

Lieve mensen,

Wat beleven jullie weer een fantastische reis !! Fijn om de reisverslagen te kunnen lezen en mee te leven.
    De gids van Vietnam ligt op tafel en kan zo jullie extra volgen.

Wat maken je veel verschillende dingen en mensen mee, super hoor. Geniet er enorm van !! XX

• 16 Maart 2014 - 20:10

Frans:

Ha Marja en Leo, met3 op reis op de achtergrond dacht ik gelijk weer aan jullie en dus gelijk ook maar even een berichtje! Hoe zijn de afgelopen 2 dagen verlopen?
    Vrijdagavond zijn we samen met de ouders van Yvonne uit eten gegaan, bij Vertigo, ligt schuin tegenover Peijnenburg: heerlijk! Er zijn nu clubkampioenschappen vd tennis, gisteren 2-1 verloren en vandaag na een titanenstrijd van 2,5 uur zowaar met 2-1 gewonnen :-).
    Verder ook nog braaf gestudeerd en mede daarom nog meer zin in vakantie gekregen. We zijn nu van plan om begin mei (net na m'n examen) een weekje naar Corsica te gaan!

Goede week gewenst en we horen hopelijk snel weer van jullie! Ook leuk om via deze site de berichtjes van elkaar te lezen!