Hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Leo en Marja Loon - WaarBenJij.nu Hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Leo en Marja Loon - WaarBenJij.nu

Hue

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

10 Maart 2014 | Vietnam, Hanoi

Lieve mensen,

Ten eerste willen we iedereen bedanken voor de leuke en lieve reacties! En mama: ik hoop dat het inmiddels weer beter gaat met je oog! Vervelend is dat toch!

Het is nu 5 uur in de middag en we zijn net terug van een dagje tempels en tombes bekijken.
Voor deze gelegenheid gingen we met een groep mee: eerst met een drakenboot over de parfumrivier (klinkt iets chiquer dan het in werkelijkheid was, maar was zeker leuk) en later nog met de bus....ze brachten ons keurig bij elk monument.
De tombes waren ook prachtig, eigenlijk ook een soort tempelcomplexen en allen in Vietnamese/Chinese stijl, soms met Franse invloeden.
Het weer is nog niet om over naar huis te schrijven, maar ik doe het toch maar even: 's ochtends 16 graden, in de middag rond de 20 graden. Wel droog nu, maar grijs....jammer!
We kijken echt uit naar een zonnetje! Het weer wordt hier beinvloed door het Noorden en daar is het nu gewoon slecht, vandaar....
Maar goed, echt koud is het dus niet...
Morgen reizen we verder naar Hoi An, hier niet zo ver vandaan. Het schijnt een mooi plaatsje te zijn.
Het eten is hier over het algemeen heerlijk! En ook de fruitsapjes smaken ons prima!
We vinden de meeste Vietnamezen erg aardig.
We hopen dat het thuis ook goed gaat met iedereen!
Heel veel liefs en groetjes van Leo en Marja en tot gauw weer!

• 10 Maart 2014 - 14:47

Frans:

Hoi An, sorry Marja en Leo :-)

Leuk om weer een beicht vanjullie te krijgen! Het weer is hier - zowel vanuit huis als werk - overgens nog steeds erg goed om over te schrijven! Temparatuur kwam gisteren zelfs boven de 20 graden uit. Het was weer gezellig in Middelburg, we hebben Marlinde na het eten weer veilig terug gebracht.
    Gisteren heerlijk in de tuin gezeten en gestudeerd en lekker ondje met de mtb over de heide gefietst.
    Zojuist een positief beoordelingsgesprek gehad en morgen (ietwat tgenstrijdig) een sollicitatiegesprek bij een bedrijf in Asten. Goede week gewenst en we leven met jullie mee!

• 10 Maart 2014 - 17:06

Regina:

Hallo lieve Marja en Leo,
    Fijn dat jullie daar kunnen genieten van al dat exotische..... Geen last meer gehad blijkbaar van rare virusjes e.d. Gelukkig!
    Het was inderdaad fantastisch lenteweer de afgelopen dagen; volgens de weermensen waren het de warmste 8 en 9 maart ooit. Nu is de zon weer verdwenen sinds een paar uur; 't was ook te mooi om lang te blijven...... Hopelijk is die zon nu naar jullie op weg!
    Eigenlijk hadden we dus de afgelopen dagen ongeveer de zelfde temperaturen als bij jullie! Maar dat was natuurlijk wel een bijzonderheid.
    Je begrijpt dat ik heel wat uren in de tuin heb doorgebracht met mijn Book Sense! En zaterdagmiddag met Frans, Yvonne en Marlinde; heel gezellig! 't Is altijd leuk als ze hier zijn.
    In de tuin staan veel krokusjes, wat narcissen en nog wat overgebleven sneeuwklokjes; en de gele sterretjes van het speenkruik. En primula's, die ze hier "bakkruudjes" noemen. En ik geniet ook van de vogels, die zo lente-achtig klinken!
    Allemaal heel mooie en fijne dingen. Ik hoop dat jullie ook weer veel mooie en fijne dingen gaan beleven, en wens jullie verder weer een heel goede reis.
    Heel veel liefs van mama.
    d

• 10 Maart 2014 - 17:21

Regina:

Nog even een nagekomen berichtje! Ik zag net dat Nelleke in haar reactie op jullie vorige verslag zich ook even tot mij richtte: wat lief! Ik weet haar e-mail adres niet, daarom laat ik haar via jullie weten dat ik het erg waardeer.... En hoe is het met jou, Nelleke? En met jouw oog, is dat weer helemaal goed gekomen? Wat gezellig dat je nu zo'n leuke en ondeugende pup hebt!
    Grappig, dat we communiceren via Vietnam!
    Marja en Leo, nogmaals alle goeds gewenst. Ik ben benieuwd naar jullie volgende verslagen!
    Groetjes en liefs van mama.